|En la categoría:
¿Quieres vender uno?

I Am Error: The Nintendo Family Computer/Entertainment System Platform (Paperb)-

Texto original
I Am Error: The Nintendo Family Computer / Entertainment System Platform (Paperb
Estado:
Nuevo
5 disponibles
Precio:
USD53,23
Aproximadamente49,42 EUR
Respira tranquilidad. Envíos y devoluciones gratis.
Envío:
Gratis Standard Shipping. Ver detallespara el envío
Ubicado en: Grand Rapids, Michigan, Estados Unidos
Entrega:
Entrega prevista entre el vie. 21 jun. y el mié. 26 jun. a 43230
Calculamos el plazo de entrega con un método patentado que combina diversos factores, como la proximidad del comprador a la ubicación del artículo, el servicio de envío seleccionado, el historial de envíos del vendedor y otros datos. Los plazos de entrega pueden variar, especialmente en épocas de mucha actividad.
Devoluciones:
30 días para devoluciones. El vendedor paga el envío de la devolución. Ver detalles- Más información sobre devoluciones
Pagos:
     

Compra con confianza

Garantía al cliente de eBay
Si no recibes el artículo que has pedido, te devolvemos el dinero. 

Información del vendedor

Registrado como vendedor profesional
El vendedor asume toda la responsabilidad de este anuncio.
N.º de artículo de eBay:364531746770
Última actualización el 15 abr 2024 23:51:46 H.EspVer todas las actualizacionesVer todas las actualizaciones

Características del artículo

Estado
Nuevo: Libro nuevo, sin usar y sin leer, que está en perfecto estado; incluye todas las páginas sin ...
ISBN
0262534541
EAN
9780262534543
Binding
TP
Book Title
I Am Error: The Nintendo Family Computer / Enterta
Subject Area
Computers, Games & Activities
Publication Name
I am Error : the Nintendo Family Computer / Entertainment System Platform
Item Length
9 in
Publisher
MIT Press
Subject
Programming / Games, Video & Electronic
Series
Platform Studies
Publication Year
2017
Type
Textbook
Format
Trade Paperback
Language
English
Item Height
1.1 in
Author
Nathan Altice
Item Width
5.9 in
Item Weight
16.6 Oz
Number of Pages
440 Pages

Acerca de este producto

Product Information

The complex material histories of the Nintendo Entertainment System platform, from code to silicon, focusing on its technical constraints and its expressive affordances. In the 1987 Nintendo Entertainment System videogame Zelda II: The Adventure of Link , a character famously declared: I AM ERROR. Puzzled players assumed that this cryptic mesage was a programming flaw, but it was actually a clumsy Japanese-English translation of "My Name is Error," a benign programmer's joke. In I AM ERROR Nathan Altice explores the complex material histories of the Nintendo Entertainment System (and its Japanese predecessor, the Family Computer), offering a detailed analysis of its programming and engineering, its expressive affordances, and its cultural significance. Nintendo games were rife with mistranslated texts, but, as Altice explains, Nintendo's translation challenges were not just linguistic but also material, with consequences beyond simple misinterpretation. Emphasizing the technical and material evolution of Nintendo's first cartridge-based platform, Altice describes the development of the Family Computer (or Famicom) and its computational architecture; the "translation" problems faced while adapting the Famicom for the U.S. videogame market as the redesigned Entertainment System; Nintendo's breakthrough console title Super Mario Bros. and its remarkable software innovations; the introduction of Nintendo's short-lived proprietary disk format and the design repercussions on The Legend of Zelda ; Nintendo's efforts to extend their console's lifespan through cartridge augmentations; the Famicom's Audio Processing Unit (APU) and its importance for the chiptunes genre; and the emergence of software emulators and the new kinds of play they enabled.

Product Identifiers

Publisher
MIT Press
ISBN-10
0262534541
ISBN-13
9780262534543
eBay Product ID (ePID)
235561776

Product Key Features

Author
Nathan Altice
Publication Name
I am Error : the Nintendo Family Computer / Entertainment System Platform
Format
Trade Paperback
Language
English
Subject
Programming / Games, Video & Electronic
Series
Platform Studies
Publication Year
2017
Type
Textbook
Subject Area
Computers, Games & Activities
Number of Pages
440 Pages

Dimensions

Item Length
9 in
Item Height
1.1 in
Item Width
5.9 in
Item Weight
16.6 Oz

Additional Product Features

LCCN
2014-034284
Lc Classification Number
Gv1469.32.A55 2017
Copyright Date
2015
Target Audience
Trade
Dewey Decimal
794.8
Dewey Edition
23
Illustrated
Yes

Descripción del artículo del vendedor

Información de vendedor profesional

BargainBookStores.com
Ralf Scharnowski
3423 Lousma Dr SE
49548 Grand Rapids, MI
United States
Mostrar información de contacto
:xaF4532-103 )616(
:ocinórtcele oerroCmoc.serotskoobniagrab@flah
Certifico que todas mis actividades de venta cumplirán todas las leyes y reglamentos de la UE.
Bargain Book Stores

Bargain Book Stores

99,3% de votos positivos
3,1 millones artículos vendidos
Visitar tiendaContactar

Valoraciones detalladas sobre el vendedor

Promedio durante los últimos 12 meses

Descripción precisa
5.0
Gastos de envío razonables
5.0
Rapidez de envío
5.0
Comunicación
4.9
Registrado como vendedor profesional

Votos de vendedor (1.230.484)

v***r (499)- Votos emitidos por el comprador.
Mes pasado
Compra verificada
Good job
n***a (677)- Votos emitidos por el comprador.
Mes pasado
Compra verificada
Great Job! Thanks for a book that is easy to understand and very informative. Thanks again for a great job.
r***6 (267)- Votos emitidos por el comprador.
Mes pasado
Compra verificada
as described

Valoraciones y opiniones del producto

Todavía no hay valoraciones ni opiniones
Sé el primero en escribir una opinión.