International Relations Perception  Ctr International Affairs, Harvard U 

abuelastreasures
(96)
Registrado como vendedor particular
Por tanto, no se aplican las normas de protección de los consumidores derivadas de la legislación de la UE en materia de consumidores. La Garantía al cliente de eBay sigue aplicando a la mayoría de compras. Más información
USD5,40
Aproximadamente4,63 EUR
o Mejor oferta
Estado:
Como nuevo
¡Corre antes de que se agote! 1 usuario tiene este artículo en seguimiento.
Envío:
USD5,22 (aprox. 4,48 EUR) USPS Media MailTM.
Ubicado en: Milwaukee, Wisconsin, Estados Unidos
Entrega:
Entrega prevista entre el mié. 22 oct. y el mié. 29 oct. a 94104
Calculamos el plazo de entrega con un método patentado que combina diversos factores, como la proximidad del comprador a la ubicación del artículo, el servicio de envío seleccionado, el historial de envíos del vendedor y otros datos. Los plazos de entrega pueden variar, especialmente en épocas de mucha actividad.
Devoluciones:
No se aceptan devoluciones.
Pagos:
    Diners Club

Compra con confianza

Garantía al cliente de eBay
Si no recibes el artículo que has pedido, te devolvemos el dinero. Más informaciónGarantía al cliente de eBay - se abre en una nueva ventana o pestaña
El vendedor asume toda la responsabilidad de este anuncio.
N.º de artículo de eBay:204517474176

Características del artículo

Estado
Como nuevo: Libro en perfecto estado y poco leído. La tapa no tiene desperfectos y si procede, con ...
Subject Area
International Relations
ISBN
9780691100494
Categoría

Acerca de este producto

Product Identifiers

Publisher
Princeton University Press
ISBN-10
0691100497
ISBN-13
9780691100494
eBay Product ID (ePID)
266494

Product Key Features

Number of Pages
464 Pages
Publication Name
Perception and Misperception in International Politics
Language
English
Publication Year
1976
Subject
International Relations / General
Features
Limited Edition
Type
Textbook
Subject Area
Political Science
Author
Robert Jervis
Series
Center for International Affairs, Harvard University Ser.
Format
Trade Paperback

Dimensions

Item Height
1.1 in
Item Weight
23.1 Oz
Item Length
9.1 in
Item Width
6.5 in

Additional Product Features

Intended Audience
College Audience
LCCN
76-003259
Reviews
The best statement of the psychological position in the literature on international politics. Highly readable, informative, and thought-provoking. -- Library Journal, "The best statement of the psychological position in the literature on international politics. Highly readable, informative, and thought-provoking." -- Library Journal, The best statement of the psychological position in the literature on international politics. Highly readable, informative, and thought-provoking., "The best statement of the psychological position in the literature on international politics. Highly readable, informative, and thought-provoking."-- Library Journal
Dewey Edition
23
Dewey Decimal
327
Edition Description
Limited
Synopsis
This study of perception and misperception in foreign policy was a landmark in the application of cognitive psychology to political decision making. The New York Times called it, in an article published nearly ten years after the book's appearance, "the seminal statement of principles underlying political psychology." The perspective established by Jervis remains an important counterpoint to structural explanations of international politics, and from it has developed a large literature on the psychology of leaders and the problems of decision making under conditions of incomplete information, stress, and cognitive bias. Jervis begins by describing the process of perception (for example, how decision makers learn from history) and then explores common forms of misperception (such as overestimating one's influence). Finally, he tests his ideas through a number of important events in international relations from nineteenth- and twentieth-century European history. In a contemporary application of Jervis's ideas, some argue that Saddam Hussein invaded Kuwait in 1990 in part because he misread the signals of American leaders with regard to the independence of Kuwait. Also, leaders of the United States and Iraq in the run-up to the most recent Gulf War might have been operating under cognitive biases that made them value certain kinds of information more than others, whether or not the information was true. Jervis proved that, once a leader believed something, that perception would influence the way the leader perceived all other relevant information.
LC Classification Number
JX1391

Descripción del artículo del vendedor

Acerca de este vendedor

abuelastreasures

4 artículos vendidos

Se unió el dic 2000
Registrado como vendedor particularPor tanto, no se aplican los derechos de los consumidores derivados de las leyes de protección de los consumidores de la UE. La Garantía al cliente de eBay sigue aplicando a la mayoría de compras. Más informaciónMás información

Votos de vendedor (1)

Todas las valoracionesselected
Positivas
Neutras
Negativas
  • e***r (267)- Votos emitidos por el comprador.
    Hace más de un año
    Compra verificada
    Poor experience. Book never arrived. I contacted the seller multiple times, no response. Had to ask eBay to step in. Would not recommend.