Metacognition in Educational Theory and Practice by Douglas J. Hacker - MINT

Desert Wind Arabs
(1492)
Registrado como vendedor particular
Por tanto, no se aplican las normas de protección de los consumidores derivadas de la legislación de la UE en materia de consumidores. La Garantía al cliente de eBay sigue aplicando a la mayoría de compras. Más información
USD49,95
Aproximadamente42,68 EUR
Estado:
Como nuevo
¡Corre antes de que se agote! 1 usuario tiene este artículo en seguimiento.
Envío:
USD6,72 (aprox. 5,74 EUR) USPS Media MailTM.
Ubicado en: Fort Worth, Texas, Estados Unidos
Entrega:
Entrega prevista entre el jue. 2 oct. y el mar. 7 oct. a 94104
Calculamos el plazo de entrega con un método patentado que combina diversos factores, como la proximidad del comprador a la ubicación del artículo, el servicio de envío seleccionado, el historial de envíos del vendedor y otros datos. Los plazos de entrega pueden variar, especialmente en épocas de mucha actividad.
Devoluciones:
No se aceptan devoluciones.
Pagos:
    Diners Club

Compra con confianza

Garantía al cliente de eBay
Si no recibes el artículo que has pedido, te devolvemos el dinero. Más informaciónGarantía al cliente de eBay - se abre en una nueva ventana o pestaña
El vendedor asume toda la responsabilidad de este anuncio.
N.º de artículo de eBay:127018145640
Última actualización el 02 ago 2025 21:25:05 H.EspVer todas las actualizacionesVer todas las actualizaciones

Características del artículo

Estado
Como nuevo: Libro en perfecto estado y poco leído. La tapa no tiene desperfectos y si procede, con ...
Book Title
Metacognition in Educational Theory and Practice
ISBN-13
9780805824827
ISBN
9780805824827
Categoría

Acerca de este producto

Product Identifiers

Publisher
Routledge
ISBN-10
0805824820
ISBN-13
9780805824827
eBay Product ID (ePID)
1003866

Product Key Features

Number of Pages
424 Pages
Language
English
Publication Name
Metacognition in Educational Theory and Practice
Publication Year
1998
Subject
Educational Psychology, General
Type
Textbook
Author
John Dunlosky
Subject Area
Education, Psychology
Series
Educational Psychology Ser.
Format
Uk-B Format Paperback

Dimensions

Item Height
0.9 in
Item Weight
24.1 Oz
Item Length
9.1 in
Item Width
6.1 in

Additional Product Features

Intended Audience
Scholarly & Professional
LCCN
97-038586
Dewey Edition
21
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
370.15/2
Table Of Content
Contents: T.O. Nelson, Metacognitive Food for Thought in Educational Theory and Practice. Preface. D.J. Hacker, Definitions and Empirical Foundations. R.L. Dominowski, Verbalization and Problem Solving. J.E. Davidson, R.J. Sternberg, Smart Problem Solving: How Metacognition Helps. M. Carr, B. Biddlecomb, Metacognition in Mathematics From a Constructivist Perspective. B.M. Sitko, Knowing How to Write: Metacognition and Writing Instruction. R.H. Maki, Test Predictions Over Text Material. J. Otero, Influence of Knowledge Activation and Context on Comprehension Monitoring of Science Texts. D.J. Hacker, Self-Regulated Comprehension During Normal Reading. G.E. García, R.T. Jiménez, P.D. Pearson, Metacognition, Childhood Bilingualism, and Reading. S.M. McGlynn, Impaired Awareness of Deficits in a Psychiatric Context: Implications of Rehabilitation. J. Dunlosky, C. Hertzog, Training Programs to Improve Learning in Later Adulthood: Helping Older Adults Educate Themselves. P.H. Winne, A.F. Hadwin, Studying as Self-Regulated Learning. N.J. Vye, D.L. Schwartz, J.D. Bransford, B.J. Barron, L. Zech, The Cognition and Technology Group at Vanderbilt, SMART Environments That Support Monitoring, Reflection, and Revision. M. Pressley, S. Van Etten, L. Yokoi, G. Freebern, P. Van Meter, The Metacognition of College Studentship: A Grounded Theory Approach. J. Dunlosky, Epilogue. Linking Metacognitive Theory to Education.
Synopsis
This volume presents the most current perspectives on the role of metacognition in diverse educationally relevant domains. The purpose is to examine the ways in which theoretical investigations of metacognition have recently produced a strong focus on educational practice. The book is organized around four general themes relevant to education: metacognition and problem solving, metacognition and verbal comprehension, metacognition and the education of nontraditional populations, and metacognition and studentship. Chapter authors review current literature as it applies to their chapter topic; discuss theoretical implications and suggestions for future research; and provide educational applications. Each chapter describes testable theory and provides examples of how theory can be applied to the classroom. The volume will have wide appeal to researchers and students concerned with the scientific investigation of metacognition, and to practitioners concerned with the cultivation of learning and achievement in their students. The unique contribution of this book to the literature on metacognition is its presentation of the most current research examining specific theoretical aspects of metacognition in domains directly relevant to education. This is especially valuable for the many researchers and practitioners who subscribe to the concept that by fostering metacognitive processes during instruction, more durable and transferable learning can be achieved.

Descripción del artículo del vendedor

Acerca de este vendedor

Desert Wind Arabs

100% de votos positivos4,5 mil artículos vendidos

Se unió el jul 2005
Suele responder en 24 horas
Registrado como vendedor particularPor tanto, no se aplican los derechos de los consumidores derivados de las leyes de protección de los consumidores de la UE. La Garantía al cliente de eBay sigue aplicando a la mayoría de compras. Más informaciónMás información
Welcome to Desert Wind Arabs, a store that can provide not often seen treasures in the form of collectible, antique and vintage books and brass. Our specialties are sets of books and brass ...
Ver más
Visitar tiendaContactar

Valoraciones detalladas sobre el vendedor

Promedio durante los últimos 12 meses
Descripción precisa
5.0
Gastos de envío razonables
4.8
Rapidez de envío
5.0
Comunicación
5.0

Votos de vendedor (1.484)

Todas las valoraciones
Positivas
Neutras
Negativas