The RoutledgeFalmer Reader in Gender & Education (RoutledgeFalmer Readers in Ed,

Seventhshelf
(460)
Vendedor profesional
Registrado como vendedor profesional
USD14,99
Aproximadamente12,88 EUR
Estado:
En buen estado
Used book in good condition. Shows typical wear. Quick shipping. Satisfaction guaranteed!
Respira tranquilidad. Se aceptan devoluciones.
Envío:
USD9,99 (aprox. 8,58 EUR) USPS Media MailTM.
Ubicado en: Multiple Locations, Estados Unidos
Entrega:
Entrega prevista entre el jue. 11 dic. y el lun. 15 dic. a 94104
Calculamos el plazo de entrega con un método patentado que combina diversos factores, como la proximidad del comprador a la ubicación del artículo, el servicio de envío seleccionado, el historial de envíos del vendedor y otros datos. Los plazos de entrega pueden variar, especialmente en épocas de mucha actividad.
Devoluciones:
30 días para devoluciones. El comprador paga el envío de la devolución..
Pagos:
    Diners Club

Compra con confianza

Garantía al cliente de eBay
Si no recibes el artículo que has pedido, te devolvemos el dinero. Más informaciónGarantía al cliente de eBay - se abre en una nueva ventana o pestaña
El vendedor asume toda la responsabilidad de este anuncio.
N.º de artículo de eBay:286680259962
Última actualización el 04 dic 2025 21:05:00 H.EspVer todas las actualizacionesVer todas las actualizaciones

Características del artículo

Estado
En buen estado
Libro que se ha leído pero que está en buen estado. Daños mínimos en la tapa, incluidas rozaduras, pero sin roturas ni agujeros. Es posible que no incluya sobrecubierta para tapas duras. Tapa muy poco desgastada. La mayoría de las páginas están en buen estado con muy pocas arrugas o roturas. El texto subrayado a lápiz es prácticamente inexistente, no hay texto resaltado ni anotaciones en los márgenes. No faltan páginas. Consulta el anuncio del vendedor para obtener más información y la descripción de cualquier posible imperfección. Ver todas las definiciones de estadose abre en una nueva ventana o pestaña
Notas del vendedor
“Used book in good condition. Shows typical wear. Quick shipping. Satisfaction guaranteed!”
Book Title
The RoutledgeFalmer Reader in Gender & Education (RoutledgeFalme,
Topic
General
Narrative Type
General
Genre
N/A
Intended Audience
N/A
ISBN
9780415345767
Categoría

Acerca de este producto

Product Identifiers

Publisher
Routledge
ISBN-10
0415345766
ISBN-13
9780415345767
eBay Product ID (ePID)
47958175

Product Key Features

Number of Pages
304 Pages
Publication Name
Routledgefalmer Reader in Gender and Education
Language
English
Subject
Reference, Gender Studies, General
Publication Year
2006
Type
Textbook
Subject Area
Social Science, Education
Author
Mairtin Mac an Ghaill
Series
Routledgefalmer Readers in Education Ser.
Format
Uk-B Format Paperback

Dimensions

Item Height
0.7 in
Item Weight
16 Oz
Item Length
9.1 in
Item Width
6.1 in

Additional Product Features

Intended Audience
College Audience
LCCN
2005-053195
TitleLeading
The
Dewey Edition
22
Illustrated
Yes
Dewey Decimal
371.822
Table Of Content
Part 1: Gender and Educational Theory 1.Gender Theory and Research in Education: Modernist Traditions and Emerging Contemporary Themes 2. Troubling Boys and Disturbing Discourses on Masculinity and Schooling: A Feminist Exploration of Current Debates and Interventions Concerning Boys in School 3. Education and Gender Identity: Seeking Frameworks of Understanding Part 2: Difference and Power 4. Performative Acts and Gender Constitution: An Essay in Phenomenology and Feminist Theory 5. Identity, Abjection and Otherness: Creating the Self, Creating Difference 6. Masculine Domination: Permanence and Change 7. The Big Picture: Masculinities in Recent World History Part 3: Identity Work 8. 'Spice Girls', Nice Girls, Girlies and Tomboys: Gender Discourses, Girls' Cultures and Femininities in the Primary Classroom 9. 'Lads and Laughter': Humour and the Production of Heterosexual Hierarchies 10. Gender-blind Racism in the Experience of Schooling and Identity Formation Part 4: Knowledge and Pedagogy 11. Boys don't Write Romance: The Construction of Knowledge and Social Gender Identities in English Classrooms 12. Beyond the Birds and the Bees: Constituting a Discourse of Erotics in Sexuality Education 13. Power, Bodies and Identity: How Different Forms of Physical Education Construct Varying Masculinities and Femininities in Secondary Schools 14. Masculinity, Violence and Schooling: Challenging 'Poisonous Pedagogies' Part 5: Reflexivity and Risk 15. Working Out Intimacy: Young People and Friendship in an Age of Reflexivity 16. Uneasy Hybrid: Psychosocial Aspects of Becoming Educationally Successful for Working-Class Young Women Project 4:21 - Transitions to Womanhood 17. Nomadic Subjects: Young Black Women in Britain Part 6: Gender and Citizenship 18. Citizenship Education and Gender 19. Citizenship and the Self Made Girl
Synopsis
Madeleine Arnot and Mairtin Mac an Ghaill bring together a wide range of lively and informative material in this unique and comprehensive reader to present an international perspective on topical issues in gender and education, focusing on the enduring trends in the field., This new Reader brings together classic pieces of gender theory, as well as examples of the sophistication of contemporary gender theory and research methodologies in the field of education. Leading international gender researchers address current debates about gender, power, identity and culture and concerns about boys' and girls' schooling, gender achievement patterns, the boys' education debate, and gender relationships in the curriculum, the classroom and youth cultures. The Reader is divided into six sections which reflect contemporary concerns about Gender and Education: Gender and Educational Theory Difference and Power Identity Work Knowledge and Pedagogy Reflexivity and Risk Gender and Citizenship. A specially written Introduction from the editors, both experts in feminist and masculinity research, provides a much-needed context to the current educational climate. Undergraduates, postgraduates and academics interested in education, gender studies and women's studies will find this a stimulating and important resource. The analysis of the gender dimensions of the curriculum, teaching and alternative pedagogies also provide important insights for practitioners wishing to promote gender equality.
LC Classification Number
LC212.9

Descripción del artículo del vendedor

Información de vendedor profesional

Números de responsabilidad ampliada del productor (RAP):
Un vendedor tendrá un número de RAP si se ha registrado oficialmente como productor de un determinado tipo de producto y asumido la responsabilidad de gestionar los residuos generados por dicho producto.

Acerca de este vendedor

Seventhshelf

99,6% de votos positivos891 artículos vendidos

Se unió el may 2025
Registrado como vendedor profesional
Visitar tiendaContactar

Valoraciones detalladas sobre el vendedor

Promedio durante los últimos 12 meses
Descripción precisa
4.7
Gastos de envío razonables
4.4
Rapidez de envío
4.9
Comunicación
4.9

Votos de vendedor (468)

Todas las valoracionesselected
Positivas
Neutras
Negativas